Mjesto zabave i učenja za najmlađe.
Radionica uključuje ilustriranje i izradu scenografskih elemenata inspiriranih pričom Mala tikva, nastalom u okviru programa Doktori za baštinu. Kroz čitanje i razgovor, djeca će upoznati pastira Vinka, susjedu Maru i njihove šarene kravice te otkriti kako je nekada jedna obična tikva mogla postati dragocjena posuda za vodu. Nakon slušanja priče, sudionici će stvarati ilustracije i trodimenzionalne prikaze likova, predmeta i ambijenata iz priče – livade, trijema, hrasta, stada i šarenih tikvica – te ih povezati u zajedničku maketu ili pano.
Likovno-scenska radionica potiče pažljivo slušanje, razumijevanje pročitanog i prevođenje doživljenog u vizualni i prostorni izraz. Izrada scenografije i ilustracija pomaže djeci da razvijaju maštu, likovno izražavanje i suradničke vještine. Kroz različite tehnike – crtanje, bojenje, izrezivanje i modeliranje – djeca usvajaju znanja o tradicijskim običajima i prirodnim materijalima, a rad u grupi omogućuje stvaranje zajedničkog „kazališta baštine“. Završni rezultat može poslužiti kao pozadina za scensko čitanje priče ili izložbu učeničkih radova.
Edukativno-baštinski fokus: tradicionalna uporaba tikve kao posude za vodu, slavonski seoski krajolik, vrijednost ručnog rada i prenošenja znanja
Inspiracija: Priča Mala tikva autorice Jesenke Ricl
Program: Doktori za baštinu
Voditeljica radionice: Jesenka Ricl
Voditeljica programa: Jesenka Ricl
BROJ POLAZNIKA | : do 20 |
TRAJANJE | : 60 - 90 min |
CIJENA | : 3,00 EUR |
NAJAVE I REZERVACIJE | : edukacija@mso.hr |
Radionica Mala tikva osmišljena je tako da kroz priču, razgovor, likovno izražavanje i zajedničku igru približi djeci predškolske dobi svijet tradicije, prirodnih materijala i narodnih običaja. Kroz naraciju i ilustraciju djeca aktivno sudjeluju u stvaranju vizualnog prikaza slavonskog sela, livade, tikvica i pastira Vinka. Radionica se temelji na višesenzornom pristupu i potiče sve ključne razvojne aspekte djece rane i predškolske dobi. Razvojne prednosti za djecu vrtićke dobi:
Razvoj govora i jezičnog izražavanja
Djeca slušaju priču i potiču se na izražavanje dojmova, prepričavanje i imenovanje likova, predmeta i radnji. Time se razvijaju sposobnosti slušanja, razumijevanja i govorne komunikacije.
Razvoj fine motorike i koordinacije oko–ruka
Kroz likovne aktivnosti (bojenje, rezanje, lijepljenje) djeca usvajaju osnovne motoričke vještine važne za kasnije pisanje i precizne zadatke.
Razvoj kreativnosti i maštovitosti
Djeca stvaraju likove i ambijente iz vlastite mašte, inspirirana pričom. Omogućuje im se izražavanje vlastitog doživljaja kroz crtež i izradu jednostavne scenografije.
Sociološko-emocionalni razvoj i suradnja
Kroz timski rad djeca razvijaju osjećaj pripadnosti, zajedništva, dijeljenja materijala i međusobnog pomaganja.
Upoznavanje s kulturnom baštinom i prirodom
Djeca uče o vrijednosti prirodnih materijala (tikva kao posuda), o jednostavnim tradicijskim znanjima i važnosti brige za okoliš.