Likovno – scenska radionica Mala tikva

Radionica uključuje ilustriranje i izradu scenografskih elemenata inspiriranih pričom Mala tikva, nastalom u okviru programa Doktori za baštinu. Kroz čitanje i razgovor, djeca će upoznati pastira Vinka, susjedu Maru i njihove šarene kravice te otkriti kako je nekada jedna obična tikva mogla postati dragocjena posuda za vodu. Nakon slušanja priče, sudionici će stvarati ilustracije i trodimenzionalne prikaze likova, predmeta i ambijenata iz priče – livade, trijema, hrasta, stada i šarenih tikvica – te ih povezati u zajedničku maketu ili pano.

Likovno-scenska radionica potiče pažljivo slušanje, razumijevanje pročitanog i prevođenje doživljenog u vizualni i prostorni izraz. Izrada scenografije i ilustracija pomaže djeci da razvijaju maštu, likovno izražavanje i suradničke vještine. Kroz različite tehnike – crtanje, bojenje, izrezivanje i modeliranje – djeca usvajaju znanja o tradicijskim običajima i prirodnim materijalima, a rad u grupi omogućuje stvaranje zajedničkog „kazališta baštine“. Završni rezultat može poslužiti kao pozadina za scensko čitanje priče ili izložbu učeničkih radova.

Edukativno-baštinski fokus: tradicionalna uporaba tikve kao posude za vodu, slavonski seoski krajolik, vrijednost ručnog rada i prenošenja znanja
Inspiracija: Priča Mala tikva, autorica Jesenka Ricl
Program: Doktori za baštinu

Voditeljica radionice: Jesenka Ricl
Voditeljica programa: Jesenka Ricl

BROJ POLAZNIKA : do 20
TRAJANJE : 60 - 90 min.
CIJENA : 3,00 Eur
NAJAVE I REZERVACIJE : edukacija@mso.hr

Pedagoška bilješka za učitelje

Radionica počinje pričom Mala tikva koja učenike upoznaje s tradicijskom uporabom tikve kao posude za vodu. Djeca razgovaraju o likovima i zbivanjima te promišljaju o funkcionalnosti i jednostavnosti tradicijskih predmeta.

U praktičnom dijelu učenici izrađuju ilustracije i elemente scenografije – pastira Vinka, krave, trijem s tikvama, vinovu lozu i baranjsku livadu. Iz svih elemenata nastaje pano ili maketa koja vizualno prikazuje priču. Razvojne koristi za osnovnoškolce:

  • Razvijanje sposobnosti prevođenja priče u likovni izraz

  • Povezivanje svakodnevice s kulturnim nasljeđem

  • Jačanje likovnih i prostorno-kompozicijskih vještina

  • Grupna suradnja i kreativna razmjena ideja

Skip to content