Likovnim jezikom do muzejske priče…
U ovoj radionici djeca će zajedničkim snagama izraditi scenografiju prema zavičajnoj priči Čarobni prekrivač. Nakon kratkog čitanja priče, sudionici će razgovarati o glavnim likovima i mjestu radnje, te osmisliti kako oživjeti scenu iz priče kroz boje, materijale i maštu. Cilj je stvoriti dekorativnu pozadinu koja prikazuje Jelkinu kuću, baranjsko selo, šumu i čarobni prekrivač s tradicionalnim motivima.
Pod nazivom baranjski šokački vezovi podrazumijevaju se različite tehnike veza kojima se ukrašavaju osnovni platneni odjevni predmeti baranjske nošnje – prvenstveno košulja rubina, a iste tehnike primjenjivane su i na drugim odjevnim i uporabnim tekstilnim predmetima šokačkog stanovništva Baranje.
Zahvaljujući postojanju malobrojnih, ali izuzetno važnih nositelja umijeća izrade ovih specifičnih tehnika veza na terenu te djelovanju u kontinuitetu izvannastavne aktivnosti Malih vezilja u Osnovnoj školi Draž, umijeće izrade baranjskih šokačkih vezova je upisano 2021. godine kao nematerijalno dobro u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske na prijedlog Muzeja Slavonije.
Po završetku radionice, scenografija može ostati izložena u školi, knjižnici ili muzeju kao podsjetnik na radionicu i zavičajnu priču.
| BROJ POLAZNIKA | : do 20 |
| TRAJANJE | : 45 - 60 min. |
| CIJENA | : 3,00 Eur |
| NAJAVE I REZERVACIJE | : edukacija@mso.hr |
Radionica započinje interpretativnim čitanjem priče Čarobni prekrivač, uz razgovor o likovima, simbolima i porukama (pomoć, suosjećanje, vrijednost rukotvorstva). Učenici analiziraju motive baranjskog šokačkog veza i stvaraju vlastite uzorke inspirirane viđenim primjerima.
U grupnom radu izrađuju scenografiju priče – kućicu učiteljice Jelke, slavonski krajolik, drvo i naravno – veliki čarobni prekrivač, sastavljen od pojedinačnih učeničkih radova s uzorcima. Prekrivač može poslužiti kao pozadina za dramatizaciju priče. Razvojne koristi za osnovnoškolce:
Razvijanje osjećaja pripadnosti kroz zajednički rad
Povezivanje s lokalnom kulturnom baštinom kroz vizualni i simbolički jezik
Razvijanje vještina izražavanja, planiranja i suradnje
Učenje o važnosti ručnog rada i očuvanja tradicijskih znanja