Likovno – scenska radionica Čarobni prekrivač

U ovoj radionici djeca će zajedničkim snagama izrađivati scenografiju prema muzejskoj priči Čarobni prekrivač. Nakon kratkog i slikovitog pripovijedanja priče, zajedno ćemo razgovarati o junakinji Jelki, o baranjskoj kući u kojoj živi, o šumi u kojoj živi mala srna i o čarobnom prekrivaču koji može nekoga zaštititi i utješiti.

Zatim će djeca, uz pomoć odgojitelja i voditeljice radionice, izrađivati likove, kuće, stablo, šumski krajolik i naravno – šareni čarobni prekrivač. Scena će se slagati na velikom papiru ili panoa, kao pozadina za priču.

U izradi prekrivača koristit ćemo inspiraciju iz stvarnog života – uzorke baranjskih šokačkih vezova koji se i danas čuvaju i uče u školama, zahvaljujući Malim veziljama iz OŠ Draž. Djeca će crtati i bojati svoje „vezenje“ uzorcima koje sami izmisle: srca, valove, točkice, sunca, grožđe ili cvjetiće.

Ova radionica potiče dječju maštu, zajednički rad, izražavanje osjećaja i upoznavanje sa zavičajnom baštinom. Djeca razvijaju finu motoriku, osjećaj za prostor i suradnju, a istovremeno uživaju u boji, priči i igri.

Po završetku radionice, zajednička scenografija može biti izložena u vrtiću, knjižnici ili muzeju – kao podsjetnik na jedno lijepo druženje i zavičajnu priču koju su djeca oživjela svojim rukama i srcem.

Voditeljica radionice i programa: Jesenka Ricl
Program: Doktori za baštinu

BROJ POLAZNIKA : do 20
TRAJANJE : 45 - 60 min.
CIJENA : 3,00 EUR
NAJAVE I REZERVACIJE : edukacija@mso.hr

Pedagoška bilješka za odgajatelje

Radionica Čarobni prekrivač temelji se na istoimenoj autorskoj priči koja djeci približava svijet narodnih vezova, starih zanata i vrijednosti pomaganja. Glavna junakinja, učiteljica i vezilja Jelka, pomaže maloj srni da pobjegne od lovca tako što je skriva pod ručno izvezenim prekrivačem. Djeca kroz pripovijedanje, likovno izražavanje i zajedničko stvaranje prekrivača imaju priliku upoznati kulturnu baštinu na njima blizak, maštovit i empatičan način. Razvoje prednosti za djecu vrtićke dobi:

Poticanje emocionalnog razvoja i suosjećanja
– Priča donosi snažnu poruku o brizi za drugoga, prijateljstvu i zaštiti slabijih. Djeca se poistovjećuju s likovima i razvijaju empatiju.

Razvoj mašte i simboličke igre
– Djeca zamišljaju čarobni prekrivač, biraju boje, uzorke i simbole koji bi nekoga mogli utješiti ili zaštititi, što potiče kreativnost i simboličko mišljenje.

Razvoj fine motorike i taktilnog doživljaja
– Aktivnosti uključuju crtanje, bojenje, lijepljenje komadića tkanine i papira na veliku površinu – „čarobni prekrivač“. Time se razvijaju preciznost pokreta i osjetilna integracija.

Učenje kroz priču i razgovor
– Djeca slušaju pripovijedanje, uče nove pojmove (vez, nit, uzorak, prekrivač), razgovaraju o radnji i predlažu vlastita rješenja (koga bi oni zaštitili i kako).

🔸 Sociološko-emocionalni razvoj i suradnja
– Izrada zajedničkog prekrivača jača osjećaj pripadnosti, uvažavanje ideja drugih i zadovoljstvo postignućem u grupi.

🔸 Povezivanje s kulturnom baštinom kroz umjetnost
– Motiv vezilje i tradicijskog rukotvorstva djeci se približava kroz jednostavne uzorke i njihovu suvremenu interpretaciju – djeca osmišljavaju vlastite „veze“ crtežom.

Skip to content