Likovno – scenska radionica Čarobni prekrivač

U ovoj radionici djeca će zajedničkim snagama izraditi scenografiju prema zavičajnoj priči Čarobni prekrivač. Nakon kratkog čitanja priče, sudionici će razgovarati o glavnim likovima i mjestu radnje, te osmisliti kako oživjeti scenu iz priče kroz boje, materijale i maštu. Cilj je stvoriti dekorativnu pozadinu koja prikazuje Jelkinu kuću, baranjsko selo, šumu i čarobni prekrivač s tradicionalnim motivima.

Pod nazivom baranjski šokački vezovi podrazumijevaju se različite tehnike veza kojima se ukrašavaju osnovni platneni odjevni predmeti baranjske nošnje – prvenstveno košulja rubina, a iste tehnike primjenjivane su i na drugim odjevnim i uporabnim tekstilnim predmetima šokačkog stanovništva Baranje.

Zahvaljujući postojanju malobrojnih, ali izuzetno važnih nositelja umijeća izrade ovih specifičnih tehnika veza na terenu te djelovanju u kontinuitetu izvannastavne aktivnosti Malih vezilja u Osnovnoj školi Draž, umijeće izrade baranjskih šokačkih vezova je upisano 2021. godine kao nematerijalno dobro u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske na prijedlog Muzeja Slavonije.

Po završetku radionice, scenografija može ostati izložena u školi, knjižnici ili muzeju kao podsjetnik na radionicu i zavičajnu priču.

BROJ POLAZNIKA : do 20
TRAJANJE : 45 - 60 min.
CIJENA : 3,00 Eur
NAJAVE I REZERVACIJE : edukacija@mso.hr

Pedagoška bilješka za odgajatelje

Radionica započinje interpretativnim čitanjem priče Čarobni prekrivač, uz razgovor o likovima, simbolima i porukama (pomoć, suosjećanje, vrijednost rukotvorstva). Učenici analiziraju motive baranjskog šokačkog veza i stvaraju vlastite uzorke inspirirane viđenim primjerima.

U grupnom radu izrađuju scenografiju priče – kućicu učiteljice Jelke, slavonski krajolik, drvo i naravno – veliki čarobni prekrivač, sastavljen od pojedinačnih učeničkih radova s uzorcima. Prekrivač može poslužiti kao pozadina za dramatizaciju priče. Razvojne koristi za osnovnoškolce:

  • Razvijanje osjećaja pripadnosti kroz zajednički rad

  • Povezivanje s lokalnom kulturnom baštinom kroz vizualni i simbolički jezik

  • Razvijanje vještina izražavanja, planiranja i suradnje

  • Učenje o važnosti ručnog rada i očuvanja tradicijskih znanja

Skip to content