145 godina željeznice Osijek – Budapest

Prvi vlak za Osijek krenuo je s Južnog kolodvora u Budi, a uspostava željezničke veze između Osijeka Bude i Peste, 1870. godine, utjecala je na gospodarski i urbanistički razvoj grada Osijeka. Izgradnjom željezničkog mosta preko rijeke Drave, uz baroknu tvrđavsku fortifikaciju, promijenila se vizura grada, a izgradnja Glavnog kolodvora 1870. godine u Gornjem gradu dodatno je prisnažila da taj dio grada u potpunosti preuzme ulogu središta Osijeka koju ima i danas. S obzirom da se dio prometa vlakom odvijao i preko Subotice 1872. godine sagrađena je donjogradska kolodvorska zgrada, a vlakovi su na putu prema Subotici i Budapestu, preko Dunava, prevoženi skelom između Erduta i Gomboša. Stara kolodvorska zgrada u Gornjem gradu ubrzo je postala premalena pa su već 1873. godine tražena sredstva za njeno proširenje, koje se dogodilo tek 1898. godine. Projekt proširenja gornjogradskog kolodora izveo je mađarski arhitekt Ferenc Pfaff, (Mohač, 1851. – 1913. Budapest) koji je projektirao i kolodvore u Zagrebu, Rijeci, Karlovcu, te drugim velikim gradovima Monarhije. Treći osječki željeznički kolodvor sagrađen je početkom 20.
stoljeća nedaleko željezničkog mosta, te i danas nosi naziv Osijek Dravski most.
Zahvaljujući entuzijazmu gospodina Vlade Pesta, te fotografijama građe iz fundusa Muzeja Slavonije i Državnog arhiva u Osijeku, imamo čast i zadovoljstvo ovu izložbu predstaviti javnosti, a uz potporu Grada Osijeka i Udruge za poljepšanje grada “Moj Osijek”.

Izložbu možete pogledati do 12. lipnja 2016. godine